Po aktualizaci Windows ze dne 10.08.2016  může dojít k zablokování tisku z DOSPrintu v případě, že se tiskne na jinou, než výchozí tiskárnu.  Zablokování se projevuje tak, že se  vytiskne jeden, dva dokumenty a pak přestane tisk z DOSPrintu fungovat. Příčinou je zřejmě problematická úprava správce tisku Windows.

Řešením je:

a)   v nastavení DOSPrintu změnit tiskárnu na "výchozí" a nezadávat zde konkrétní tiskárnu.
Tiskárnu, na kterou chcete tisknout zároveň nastavte jako výchozí ve Windows v "Ovládacích panelech -> Tiskárny".

 

b)  instalovat aktualizaci DOPrintu na verzi 3.97, kde je problém se správcem tisku Windows vyřešen.
Pokud nebude tisk pracovat ani po aktualizaci, restartujte počítač.

Automaticky by se aktualizace měla stáhnout v sobotu 13. 8.2016, ale je k dispozici již nyní - můžete si ji stáhnout na vyžádání tak, že klepnete na ikonu běžícího DOSPrintu na liště úloh (obvykle na liště úloh vpravo, kde jsou hodiny) a v menu zvolte nabídku Zjistit, zda existuje novější verze.

Uživatelé, kterým se stažení aktualizace nenabídne nebo neprovede automaticky, mohou pro manuální stažení použít odkaz, který získali společně s registračními údaji k DOSPrintu.


 

Poznámka pro uživatele Windows 10:

Jestliže  tisknete na více tiskáren a ve Windows 10 se po tisku z jakéhokoliv programu mění i výchozí tiskárna, vypněte ve Windows v "Nastavení > Zařízení > Tiskárna a skenery" volbu "Svěřit správu výchozí tiskárny systému Windows"